سامانه مديريت و رزرواسيون باشگاه های غذاخوری

سامانه مديريت و رزرواسيون باشگاه های غذاخوری

سامانه مديريت و رزرواسيون باشگاه های غذاخوری

مقدمه

نرم افزار مديريت باشگاه های غذا خوری در شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت ، گاز و پتروشیمی كه دارای باشگاه هایی جهت ارایه خدمات رستوران به پرسنل خود می باشند ، مورد استفاده قرار ميگيرد. این نرم افزار به كاربران خود اين امكان را مي دهد كه مديريت تامین ، رزرو و مصرف غذای کارکنان با سهولت بيشتري انجام گردد . همچنین محاسبات مربوط به صورت حساب پیمانکار و پرسنل نیز توسط این نرم افزار انجام می گردد . اين نر م افزار داراي ماژولهاي کاربردي به شرح زیر مي باشد :

مديريت اطلاعات پايه

 ثبت و ويرايش مشخصات باشگاه

با استفاده از این بخش باشگاه های ارایه دهنده خدمات رستوران تعریف می گردد . برای درج هر باشگاه اطلاعات عمومی شامل کد، نام و توضیحات مشخص می گردد . همچنین از بخش تنظیمات مشخصات مربوط به تلفن ، ساعت سرو وعده های مختلف غذا ، زمان مجاز برای انجام عملیات رزرو غذا قابل درج می باشد. مشخصات سالن و میزهای هر سالن نیز از طریق منوی “سالن” تعریف می گردد . همچنین می توان سالن را فعال یا غیر فعال نمود .

 ثبت و ويرايش اطلاعات پايه شرکتها

در اين بخش شرکتهایی که برای انها ارایه غذا در باشگاه ، انجام می گردد به صورت ساختار درختی تعریف می گردند.این گزینه برای شرکتهاي بزرگ(Enterprise) در استخراج گزارشهای مدیریتی کاربر دارد .

 ثبت و ويرايش اطلاعات پايه پیمانکار

در اين بخش پیمانکاران تامین غذا معرفی می گردد. برای هر پیمانکار نام شرکت، نام مدیر عامل، کد و فعال یا غیر فعال بودن مشخص می گردد.

 ثبت و ويرايش اطلاعات پايه غذا

در اين بخش تک تک غذا ها کد بندی و به سیستم معرفی می گردد . برای هر غذا مشخصه های نام ، کد ، گروه بندی و و احد شمارش ، توضیحات در سیستم درج می گردد . واحد های شمارش غذا نیز از بخش واحد شمارش قابل درج می باشد . گروه بندی های غذا نیز از منوی” گروه بندی غذا ” قابل انجام می باشد

 ثبت و ويرايش اطلاعات پايه اشخاص

از طریق این بخش اطلاعات مربوط به اشخاص در سیستم درج می گردد. برای هر شخص مشخصات فردی ( نام، نام خانوادگی، تلفن، تلفن همراه، تاریخ تولد، تعداد افراد تحت پوشش و تکلف، جنسیت ) اطلاعات پرسنلی (شرکت محل خدمت ، کد پرسنلی ، بازنشسته ) اطلاعات اعتباری (موجودی حساب، بازه اعتبار ، عضو خاص ، گروه بندی، فعال یا غیر فعال بودن ، طریقه پرداخت ) و هچنین رمز عبور شخص در سامانه قابل تعریف می باشد . گروه بندی اشخاص نیز از منوی گروه بندی انجام می گردد.

 ثبت و ويرايش اطلاعات پايه برنامه غذایی و وعده غذایی

در اين بخش اطلاعات پايه مربوط به برنامه غذایی تعریف می گردد . برنامه غذایی برای هر روز ، هر وعده و هر باشگاه تعریف میگردد . اطلاعات پایه وعده های غذایی نیز در این بخش تعریف میگردد .

ماژول مديريت پرسنل

 ویرایش اطلاعات پرسنل و اعضا

در اين بخش اطلاعات کامل مربوط به اشخاص قابل مشاهده و ویرایش می باشد . این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی ، عضویت در باشگاهها ، خانواده ، مشاهده رویداد نگاری تغییرات ، مشاهده رویداد نگاری عضویت می باشد .

ماژول مديريت رزروها

 چاپ صورت حساب ها

در اين بخش اطلاعات کامل تمامی رزرو های انجام شده برای هر وعده غذایی نمایش داده می شود . با حضور شخص در محل باشگاه ، اپراتور صورتحساب مربوط به عضو را جستجو و سپس چاپ می نماید . امکان جستجو بر اساس پارمترهای مختلفدر این صفحه فراهم می باشد .

 ثبت رزرو

عملیات ثبت رزرو برای کاربران مختلف توسط اپراتور باشگاه از این منو انجام می گردد . برای ثبت رزرو ، باشگاه ، شخص و تاریخ انتخاب می گردد و سپس سیستم لیست وعده های غذایی آن تاریخ را به کاربر نمایش می دهد و کاربر نیز با وارد کردن تعداد غذای مورد دلخواه عملیات رزرو را برای شخص مورد نظر انجام می دهد .

ماژول مديريت پیمان ها

 ثبت اطلاعات پیمان

در اين بخش اطلاعات کامل مربوط به پیمان تهیه غذای هر باشگاه ثبت می گردد . این اطلاعات شامل بازه تاریخی پیمان ، انواع غذا ها و نرخ های مختلف مربوطه (کانند نرخ آزاد ، سهمیه ای ، و .. ) می باشد

ماژول رزرو غذا از طریق تلفن گویا

 رزرو غذا از طریق تلفن گویا

با استفاده از این قابلیت اعضا می توانند عملیات رزرو غذا را از طریق تلفن گویا درج نمایند . همچنین کنیل نمودن رزرو غذای انجام شده و تغییر رمز عبور نیز از قابلبت های این مازول می باشد .

ماژول رزرو غذا از طریق وب سایت

 رزرو غذا از طریق وب سایت

با استفاده از این قابلیت اعضا می توانند ملیات رزرو غذا را از طریق وب سایت انجام دهند . دیگر قابلیتهای این نرم افزار شامل مشاهده رزروها و کنسل نمودن ، تغییر رمز عبور ، نظر سنجی ، مشاهده برخی از اطلاعات شخصی و ویرایش آنها می باشد .

ماژول گزارش ها

 گزارش های پایه

این گزارش ها بر اساس اطلاعات وارد شده در بخش اطلاعات پایه تهیه می گردد و شامل موارد زیر می باشد :

. لیست باشگاهها

. فهرست قیمت غذاها

. فهرست اعضا

 گزارش های عملياتی

این گزارش ها بر اساس اطلاعات وارد شده در بخش عملياتی ایجاد می گردد و شامل گزارش های زیر می باشد:

. استفاده یک عضو از باشگاه

. خروجی رزرو

. گزارش مالی

. برنامه غذایی

. صورت وضعیت پیمانکار

. لیست کامل رزروها

. لیست تعداد استفاده باشگاه

. گزارش خلاصه وضعیت غذا

. لیست کامل رزروهای یک وعده با فهرست غذا

. صورت وضعیت یک پیمانکار به صورت کلي

. تهیه فایل حساب

. گزارش اطلاعات پایه شرکت ها

. گزارش مصرف و رزرو

. گزارش تعداد اعضای شرکت ها

. رویداد نگاری کاربران

 گزارش های نموداری

این گزارش ها نمودارهاي تحلیلی جهت استفاده توسط مدیران می باشد.وشامل موارد زیر می باشد:

. نمودار تعداد مصرف باشگاه

. نمودار مصرف پرسنل

. نمودار مصرف شرکت

. نمودار مصرف باشگاه

سازمانهايي که هم اکنون از سيستم مدیریت و رزرواسیون باشگاهاي غذاخوري استفاده مينمايند:

 شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب

شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سال 1390 با هدف مدیریت کاراتر باشگاه هاي زیر مجموعه خود اقدام به استفاده از این سیستم به صورت سفارشی نموده است . با زیر ساخت تحت وب این سیستم پایگاه داده تمامي باشگاه ها به صورت متمرکز در یک پایگاه داده جمع آوری شده است و امکان اخذ گزارش هاي مدیریتی از تمامی باشگاهها را فراهم نموده است.

 شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان

 شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری

 شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد